Pages

Monday, October 02, 2006

Shopping spree

Sudah menjadi kebiasaan manusia mempunyai rencana masing2.Manusia hanya diberi 24 jam sehari.Jika ditolak waktu tidur,waktu bekerja,mandi,makan dan lain2 waktu kebiasaannya manusia seolah2 tidak cukup waktu untuk melakukan sesuatu yang diluar dari rencana yang rutin.
Nasib baiklah dalam seminggu bekerja ada dua hari cuti atau sehari untuk sesetengah pekerja swasta.Pada waktu2 beginilah manusia akan melakukan rencana yang 'extra' untuk diri mereka seperti membeli belah,memancing,melawat famili ,berjumpa sahabat dan lain2 lagi aktiviti.
Hari ini cuti Ahad suami telah membawa saya ke Johor Bahru untuk membeli belah.Kalau dibandingkan dengan pekan Kluang tempat saya tinggal sekarang Johor Bahru adalah jauh lebih bagus.Di Johor Bahru ada beberapa kompleks membeli belah tetapi bagi orang yang baru dengan tempat ini mencari sesuatu barang yang hendak dibeli akan menjadi sukar jika salah memilih tempat.Kalau anda hendak membeli pakaian tradisional melayu anda tidak akan jumpa barang itu di Pelangi Mall,kalau ada pun terlalu sedikit pilihannya.Disini rata2 fesyennya ala Hong Kong dan pelanggannya ramai cina maupun dari Malaysia atau Singapore.
Kalau anda mau melihat dimana tempat paling ramai orang melayu membeli belah di JB anda kena pergi ke Kompleks KOta Raya .Disini rata2 penjualnya terdiri dari bangsa melayu. Ia seakan2 berada di Bandar Shah Alam seketika dulu.
Paling istemewa kompleks ini bercantum dengan sebuah masjid dan ditepinya juga terletak deretan cafe yang moden dan bersih.Untuk mereka yang ingin berbuka puasa sambil beribadat setelah membeli belah saya cadangkan anda membawa famili anda kesini... sekian jumpa lagi.

No comments: