Pages

Thursday, November 02, 2006

Bomoh MOden




My e mail to Cenah n frens in replying hers>>

salam to all especially cenah,
Bab2 bomoh ni aku memang suka nak cerita dan nak dengar cerita sebab dulu muka aku ni dah macam kena cap kaki bomoh je ,tau taulah....


Aku pun baru tahu sebenarnya bomoh ni ada dua macam ilmu..ilmu putih dan ilmu hitam...mcam dokter jugalah ada yg beroperasi cara sah ikut undang2 dan ada yg sebaliknya.Jadi kita kena tahulah .Nak tahu senang aje..ilmu hitam ni kebanyakan pakai jin kafir atau iblis. Mereka slalu tak sedarkan diri bila berubat..pakai jampi mentera dan minta pengkeras yang pelik2...bagi ilmu putih pulak kebanyakannya berubat dengan niat menolong mangsa n selalunya berterus terang kalau penyakit orang itu tidak berkaitan dengan terkena hikmat orang.Mereka jarang minta apa2 malahan langsung tak mau ambil duit dari kita.Jadi pandai2 lah bawa buah tangan kalau dah tahu...


Kebanyakan orang yang pandai bila di tanya mcamana dapat ilmu ni,rata2 bagitau dengan amalan..kemudian datang melalui mimpi..tapi sebelum berjaya macam2 dugaan akan di hadapi dahulu...seperti kesusahan hidup.Mereka boleh nampak benda ghaib dengan panca indera mereka yang halus bukan melalui mata kasar .mereka boleh nampak jin tanpa kepala,puteri bunian n lain2..Kalau dengar cerita mereka memang asyik..Rupa jin ni boleh berubah2 dari paling hodoh hinggalah paling cantik sebab mereka tak ada jisim atau jasad.tempuh hidup memang panjang tapi mereka juga akan mati mcm manusia.kata pakcik tu lagi sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia..jadi kalau kurang ilmu kita akan selalu di "perdaya" dengan mengikut segala kehendak karut marut jin atau iblis tersebut.


Ada juga cerita yang mengatakan bomoh2 hitam yang sendiri mengsyihirkan mangsanya agar orang itu terus berubat dengan nya.Oleh itu teman2 hati2lah bila nak engage dengan dukun atau bomoh ni...selidik dulu cara dia berubat atau background dia sebelum mengambil pilihan tersebut.

Saya amat suka dengan satu amalan oleh pengamal yang saya kenali suatu masa dulu.>>>>

Saya lihat dia baca ayat Fatehah dengan jelas kemudian pada ayat keempat dia memanjangkan ayat yang terakhir kemudian bila tamat dia hembuskan kedalam air.ayat2 lain yang di bacanya ialah ayat khursi...

Bila saya rujuk makna ayat itu ia berbunyi begini>>>>>>Pada Mu aku sembah dan kepada Mu aku memohon pertolongan.......

Sekian jumpa lagi....

No comments: