Pages

Wednesday, December 27, 2006

Banjir

Masyallah...hari ini hujan berterusan......kain baju berlonggok2 tak dapat di basuh...Johor bahagian Segamat dan Batu Pahat banyak tempat yg di tenggelami air....Kluang hari ini air yang membanjiri kebun2 kecil dua hari lepas sudah mulai surut tapi cuaca terus mendung, matahari langsung tak nampak.... Estate Bukit Rajah, Kelang.


Tadi bila hujan reda aku keluar ke market ikan...lama tak ke market ,kuching aku pun asyik mengiow tak dpt ikan rebus kegemaran nya..... agaknya dia pun dah tak lalu nak makan makanan dalam tin aje.Macam yang aku syaki ikan dekat market pun berkurangan dan harganya pun mahal....selalu ikan Pushie yang selalu aku beli beharga 2 ringgit se kilo hari ni tak ade paling murah 4 ringgit sekilo......

Tapi hari ini nasib aku baik pulak dah 2 tahun duduk kat Kluang baru hari ini aku jumpa udang lipan....udang jenis ni bukan semua orang tahu makan ,sebab tu harganya murah....aku nak masak lemak cili api dengan belimbing buluh....sure terangkat bila makan nanti....Lepas tu jumpa pula jering.....masa nak beli si penjual tu tergesa2 nak kemas mejanya sebab penguat kuasa majlis bandaran dah datang dengan lori besar supaya senang nak kutip barang2 yang mereka rampas termasuk lah meja,penimbang atau apa saja barang dari peniaga yang tak
berlesen ...kejam ! kejam !







Gambar Udang Lipan>>>>

No comments: