Pages

Friday, May 04, 2007

GElora Hati

Ya memang manusia ini pelik ,kadang-kadang perasaan dengan perbuatan tidak sekata.Ku katakan di sini bila rasa sayang tidak di tunjukan dengan ungkapan kata-kata kemaafan malah di marah2nya kerana orang yang disayangi tersilap dan silapnya pulak bukan di sengajakan.Contoh yang lain apabila orang yang di tunggu masih belum muncul,waktu itu dia keresahan bagai ibu kuching mahu kelahiran tapi bila orang itu sudah nampak kelibatnya di bebel2nya kerana membiarkan dia lama menunggu.

Ada juga bila orang yang di sayang lambat pulang maka dia tertunggu2, rasa sunyi,resah dan sedikit rindu tapi bila orang itu muncul dia hanya rasa lega dan menyepi tanpa berbual apa2.

Yang paling sukar apabila mengharap orang yang di sayang mengerti sendiri apa yang terkandung di dalam hati nya sedangkan hati manusia masing2 yang mengerti,jadi akan ada terus rasa perselisihan paham antara pasangan ini.Walaupun saling menyayangi pasti akan bertengkar atas sesuatu yang tidak di pahami...

Paham tidak apa yang ingin saya sampaikan pada diri saya sendiri.

Lagi rumit perbuatan itu apabila ayat maaf itu sangat sukar untuk di sebut...sorry seems to be the hardest word...it ain't come easy ,right !Walaupun teramat jelas perbuatannya salah...oh itu lah gelora hati !

No comments: