Pages

Saturday, September 08, 2007

SAYA ANTI KERAJAAN ?

Hari ini saya dan suami ke KL dan tidur di Kajang Perdana ,rumah adik...Dia pun salah seorang yang anti-PakLah. Di sini saya mahu semua orang paham bahawa anti Pak-Lah bukan bermakna anti- Kerajaan, ok.

Begitu juga apabila berlaku rusuhan di Trengganu baru2 ini saya yakin mereka yang membakar bendera jalur gemilang tu tidak bermaksud membenci negara mereka.Sepatutnya saya kutuk mereka kerana membakar jalur gemilang yang sudah 50 tahun merdeka tu tapi entah kenape tiba2 saja saya menyokong padu tindakan mereka membakar bendera tu sebagai satu protes anti-Pak Lah.Nak bakar Pak lah ? Nak bakar KJ ? UMNO ? Very2 mustahilkan!

Dan tau tak apa yang saya fikir ketika melihat poster Pak Lah yang tergantung sana sini berdekatan dengan BB Walk? Saya berpendapat orang di KL ni semuanya baik2(termasuk blogers kesayangan saya yang selalu kutuk Pak-Lah) atau mungkin mereka terlalu takut .. kerana tak satu pun poster muka Pak Lah yang di conteng tanda protes atau benci .ATAUKAH SAYA YANG JAHAT MELAMPAU??ISSHH 2x...saya dah kena sindrom SAKIT HATI rupanya.

Kemudian ternampak pula muka si Khairi dalam TV3. Dia dah jadi Timbalan President FAM.MERAK semacam... Dulu Sebelum saya cenderung dalam berbloging saya nampak anak muda ini sangat lantang memperjuangkan agama dan bangsa...saya sungguh2 TERGODA dengan cara dia bercakap dan juga rupa parasnya yang tampan ala2 hero Tamil , Kamal Hassan tu malahan dia lebih manis dan muda.Maka beruntunglah orang yang mendapatnya fikir saya,( kesian Nori .)Dan tiba2 saya rasa MENYAMPAH tenguk muka dia. Di sini MENYAMPAH mungkin bermaksud MUKA MACAM SAMPAH...

Saya salahkan blogers sebab selalu menulis perkara2 yang buruk tentang pemuda ini.Dulu saya tak pernah begini.Saya BAIK.

Tahu tak siapa yang mewakili kerajaan kita jumpa students di Melbourne sempena hari merdeka ? Tahukan .Dan ada satu lagi yang lebih lucu macam cerita lawak bodoh nak ketawa pun tak boleh nak marah pun tak dapat. Saya terbaca yang Muhamad anak Muhamad Taib mewakili negara kita ke Mesir jumpa students di Universiti Al Azhar.Bila pula dia jadi tokoh agama dan apakah kerajaan kita dah tak de tokoh agama nak jumpa pelajar2 Malaysia di sana.Betul2 pergi untuk MAKAN ANGIN kemudian Lepaskan ASAP keluar.

Lagi satu saya terperasan bila saya belek The Star ,baikpun Metro dan surat2 khabar yang lain muka Pak-Lah hanya tertampal di bahagian dalam atau belakang itupun kalau bernasib baik .

Apa dah jadi dengan surat khabar kita ni?Mentang2lah Pak-Lah tak baca surat khabar .Mentang2 lah negara kita negara demokratik.Mentang2lah Pak Lah kata kerja dengan saya bukan untuk saya.Mentang2lah Pak-Lah tak pandai jawab soalan.Mentang2lah Pak Lah nampak macam bodoh sebab suka tidur. Mentang2lah....

Mereka pun sama 2x5 dengan saya kan.



ANTI PAK LAH ! !











NOTA: Setelah membaca blog Aisehman, saya terpaksa membuat sedikit pembetulan.Kemungkinan yang membakar jalur gemilang baru2 ini bukan di lakukan oleh parti PAS,kemungkinan telah di suruh oleh seseorang yang mempunyai agenda yang tersembunyi.

No comments: