Pages

Saturday, November 24, 2007

WAS -WAS

Semalam tidor terlampau awal agaknya lebih kurang 11 pm,manakala penghuni2 yang lain masih aktif waktu tu dan suami pula asyik sangat di depan komputernya.

Pagi ni tak macam kebiasaan, air-cond terpasang . Dan nasib baik semalam teringat nak sarung setokin sebelum tidor jadi kesejukan dari kaki tak lah merayap hingga ke badan...so lenalah saya dengan nyenyaknya.

Tiba2 saya terjaga apabila badan suami dah mula menguit2 dan cuba menarik selimut yang sedang membungkus badan saya...bila celik tak macam hari2 lain kalau saya tidor lambat kelopak mata macam terkena gam gajah, tetapi pagi ni mata saya bungkang dan nampak dari cermin tingkap putih macam sudah siang. Kebiasaannya saya tutup tirai tetapi semalam saya lupa tutup.

Saya bangun terus sholat subuh.

Sudah selesai dan lepas berbual2 seketika dngan suami yang juga dah bangun saya pun ke dapur dan di susuli dengan suami kemudian....bila saya buka pintu di dapur baru saya perasan keadaan masih gelap dan berkabus...lalu saya intai jam di dinding, menunjukkan pukul 6.10 pg...

Saya jadi was-was....pukul berapa saya sembahyang tadi.Untuk menyedapkan hati saya bilang mungkin waktu itu sudah masuk subuh dan saya terus buat minuman untuk suami.

Macam biasa dalam 6.30 suami akan pergi ke tempat kerja dan saya capai kasut adidas untuk jogging..suasana masih gelap dan otak saya tak boleh diam dari bertanya2 tadi aku sembahyang dah masuk waktu atau tidak....dah masuk atau tidak....argh...kalau dah masuk kenapa ada perkataan agak2 dan kenapa aku dok tanya terus soalan ini...itu maksudnya was-was.....

Patah balik, tanggalkan adidas ku ,masuk rumah terus ke bilik air ambil wudhuk dan sembahyang semula. NO MORE WAS-WAS!

No comments: