Pages

Wednesday, February 13, 2008

PELUPA

Eeeeeeeee nauzubillahiminazzallik, aku terlupa lagi nak tutup api dapur.

"Rumah berkunci , macamana si Mariapan nak masuk tutup dapur gas tu....Ok ok suruh dia guna kekerasan , pintu depan lah sebab grilnya mm tak kunci ,pintu belakang bergril macamana dia nak tendang."

"Apa ? Tak boleh masuk ... ahah , ahah , ok , ok. Dah padam ok , ok kejap lagi kami balik."
( Al maklum Si Mariapan terpaksa pancutkan air melalui tingkap dapur dan pakai galah untuk tolak tombol dapur gas)

Aku rasa kecut perut sebab ini kali kedua aku lupa tutup api sebelum keluar rumah.....demi maruah(sebab malu oi) dan keselamatan aku kena ajak suami makan di luar mulai hari ini .Good excuse kan?

Suami sayang pula tak habis2 bersungut, kalau orang KL dengar rumah manager asyik terbakar malulah dia. Memang betul . Lagi malu kalau mereka bercakap pasal adinda yang selalu lupa tutup api bila keluar rumah!

Memang tak ingat langsung pasal kuah asam pedas yang saya panaskan atas dapur tu . Apa nak jadi dengan aku ni hah !!!?

No comments: