Pages

Wednesday, August 20, 2008

ANAK KUCHING HUTAN

Hari ni si Jai bawa pula sekor anak kuching hutan... Masa mengetik papan kekunci ni anak kuching tu dok menjerit panggil ibunya.Lain sangat dari bunyi anak kuching biassa..bunyi nya dalam dan pendek2.Nantilah biar dia rehat dulu kalau nak ambil gambarnya...tadi aku potong isi ikan kembung dan campak dalam kurungannya...langsung tak pandang..mungkin masih dalam trauma.

Saya memang suka binatang tapi lebih suka kalau binatang tu hidup secara natural.Marah betul dalam hati ini kalau si Jai tu saja2 tangkap dan pisah kan anak kuching tu dari ibunya.Tapi katanya dia
nampak anak kuching tu merayap sekor2...

Dulu dia bawa pulang anak tupai. Siksanya nak bela...paham2lah kalau anak kehilangan ibu,TERJERIT2 . Rasa kasihan pun ada..bila dah bela dan besar sikit ,manja pulak tu ,tah hilang kemana..dia suka makan kacang dan buah oren,comelnya bila dia makan sambil tangannya yg kecil dan comel tu pegang makanan.Mudah2an tupai itu hidup lagi..tak mati di lenyek oleh jip suami . Saya tak nampak jadi saya anggap dia masih hidup dan happy buat sarang atas pokok.


Aduh rindunya pada CHICO.

Dulu saya ambil Pushie bawa balik rumah pun sebab dia jatuh dalam longkang besar...kalau tak bawa pulang tentu dah mati kesejukan atau kena langgar kereta atau mati lemas.Dan terpaksalah saya bawa dan bela dia.Untuk dia saya kena beli ikan dan simpan dalam friege..tiap2 hari rebus 6 ekor...2 ekor ikan gaul dengan nasi untuk setiap meal dia...


Lepas tu anak saya bakal jadi Vet pula bawa pulang 2 ekor anak arnab ....bila dah besar kandang jadi sempit ,jadi saya lepaskan saja mereka di halaman...so far masih panjang umur mereka.Pandai pulak tu...kalau panggil nama mereka berlari datang, suka sangat buah betik dan pisang...tak boleh miss,kalau habis stok terpaksa keluar
cari buah2an murah untuk si Upin dan Arni .


Kali ini kena jaga kuching hutan pulak haihh.Mengeluh lagi....



UPIN(OREN) DAN ARNIE (TOMPOK HITAM PUTIH)

No comments: