Pages

Wednesday, July 15, 2009

TAPAI

For those who love doing business ,i guess this is a good link to observe http://www.ozsmallbiz.net/

Suami aku suka makan tapai. Aku pun suka makan tapai rupa2nya anak aku si Amat dan Alan pun suka. Kami semua muka tapai.

Minggu lepas suami beli tapai ubi bawa balik ke rumah sambil bebel-bebel tapai mahal. Lepas tu dia suruh anak tenguk int cari resepi sambil bebel-bebel (macam tajuk filem pulak) yg harap aku sure tak buat2 tapai. Lepas tu dia beli ragi kering sebanyak 6 ketul yg aku perlu hanya seketul untuk sekilo pulut.

Hari ni tapai dah siap di makan- manis 'melecas' orang utara kata tapi orang selatan tak pernah dengar word tu .Belum lagi cakap pasal masin/masam/pahit 'berdengung!'

Sebenarnya tapai amat mudah di buat tetapi jadi mahal sebab mungkin harga ubi kayu dan pulut dah mahal dan tak lupa bekas isi tapai .Kalau jual ikut kos mana nak untung wahai si suami.Sekarang boleh makan puas-puas....sampai muak!

No comments: