Pages

Friday, October 02, 2009

AKU

Sebenar nya aku bukan tak hingin nak jadi manusia warak senang cakap mereka yang benar2 menjadikan Islam itu cara hidup mereka,bertudung labuh ,berbaju longgar dan menjauhi segala bentuk kemungkaran besar dan kecil. Aku hurmat sangat dengan orang2 yang mempunyai ilmu agama yang tinggi. Aku suka sangat kalau dapat berkawan dengan mereka kalau mereka mahu buat aku kawan.

Tetapi perjalanan hidup seseorang dari kecil hingga ke besar berbeza. Aku tak menyalahkan ibu bapaku kerana memilih pengantar Bahasa Inggeris dari Bahasa Arab kerana sistem negara yang mengutamakan Bahasa Inggeris itu sendiri. Tahu tak apa yang aku merepek ni? Aku merepek dan merapu ni sebab dalam kepala hotak aku ada tersimpan keinginan nak tenguk Penang Hard Rock Cafe ,mana tidaknya iklan bergerak sebesar bas ekspress terpampang depan mata dan lagi aku memang dah lama tak ke Penang sebb macam tak de benda baru je. http://penang.hardrockhotels.net/view-promotion.php?promo_id=93

Jangan fikir bila aku ke tempat2 ni aku tak ingat pada Allah, lagi kerap aku sebut sebab aku takut juga tiba2 bangunan roboh dan aku tak sempat nak mengucap. Aku pun hairan kenapa di usia ni aku masih boleh dengar muzik kuat ,aku cuma boleh exercise bila ada muzik. Bila aku exercise baru badan aku ringan sikit.

Kebanyakan kawan yang rapat dengan aku dah pun pergi ke Mekah, Rosni, Amy,Mala, Zizah, Liza , Nurin , Ana, Arah ,Farid, Loma, Che' Yan, Ntah sapa lagi....Jiran sebelah , hujung tahun ni...
Aku ,kalau ikut pendaftaran 4 tahun lagi....selalu terfikir...boleh kah aku kembali menjadi sehelai kain putih yang bersih tanpa kotoran? Boleh ke diri ini berubah menjadi lebih baik?

No comments: