Pages

Monday, October 12, 2009

siNUS

Aku saja nak highlight tentang masaalah penyakit sinus ku khusus untuk suami sebab dia macam bengang je aku asyik nak jumpa doktor ...dulu kata orang lain rajin pergi jumpa doktor claim ribu-ribu dan kita pulak tak mahu guna kemudahan yang majikan bagi lepas tu mula lah ayat lain pula yang keluar! Dia tanya apa doktor kata...doktor kata elakkan semua elemen yang boleh membuat aku dapat elergi,apa saja...bab makanan doktor sebut jauhkan ais !Aku boleh buang kuching ,aku boleh tukar bilik tidur ,aku boleh pantang minum ais atau makan sotong ,udang tapi suami aku boleh ke berhenti merokok???

The best way to get rid of a stuffy nose is to avoid tobacco and cigarette smoke no matter what. I know from person experience that cigarette smoke will damage the lining of your sinuses and cause swelling in your sinus membranes, the chief cause of acute or chronic sinusitis. Many smokers suffer from chronic sinusitis and don’t know it, blaming the inflammation and congestion on their habit, when it’s quite possible that an undetected, long-term bacterial or fungal infection is doing more damage every day that it’s allowed to persist.



http://www.getridofthings.com/get-rid-of-a-stuffy-nose.htm

1 comment:

Anonymous said...

mayb kita akan memikirkan utk berenti merokok apabila dah kena penyakit kronik... itu pun kalu pkir la... kalu x jgn harap la nak brenti... hahaha

sabar la makcik