Pages

Saturday, January 23, 2010

Hari ini

'Jangan membazir....ini bukan pesanan ringkas..tapi amalan baik yang dituntut....tapi ketam tu tetap aku tak mahu makan.....tak pe, nanti mesti ada makhluk lain makan.....' Selamat masuk dalam perut tong sampah.

Kasut Jogging aku hilang ....padan muka aku, hari tu suami bising pump air kolam ikan dia yg harga beratus hilang dan aku buat tak dengar je....kali ni aku baru sedar kasut jogging aku yg harga ratus-ratus juga hilang ,SIAL punya PENCURi I!!

Pagi tadi suami bersuara nak balik TAiping..dan aku...mmmmm dah terbayang rupa orang yg aku tak berapa gemar tu. Terbayang apa nak jawab kalau aku tak bawa balik TV leper yg ntah tiba2 je rasa sayang dan kedekut nak bagi kat orang tu.Ntah tibe2 je aku jadi Jahat dan Kedekut! Suami tak suka le aku lokek2 ni sebab rumah tu rumah aku jugak ,bila balik nanti aku juga yg nak dongak tenguk TV tu...alahai jiwa sasau.

Aku terkejut bila tiba2 je suami tanya hari tu kenapa tak ajak Kak Ani sekali pergi Bangkok...alamak soalan terkejut, nak test aku ke?Sebab terkejut le aku terus jawab ,Kak Ani nak pergi umrah . dia ada bincang hari tu nak pergi umrah ramai2 sekali dengan Kak Miah sebb Kak Miah banyak pengalaman di Mekah...

Betul, tak tipu.

Kak Miah restu sangat..dan hari tu aku betul2 sebak sebab Kak Miah nak sponsor separuh dari tambang aku ke UMRAH...aku pun tak tau kenapa bab-bab bila orang nak sponsor aku jadi sebak dan sedih...Mungkin tak percaya ada orang belas kasih pada aku kot ...especially orang tu bergelar Kakak Ipar.

Dan hari ni tak tahu le , samada jadi tak balik Taiping atau jadi tak anak-anak nak balik Batang Berjuntai..kamu tunggu dan lihat saje ok.

2 comments:

i am ahmad said...

SORRY. KENOT GO BACK TODAY. GOT SOME TIME TO KILL AT WORK..

N. A. H. A said...

Ha! tu kes kena buli ke ...