Pages

Monday, March 15, 2010

Adil

Kalau kat dunia ni ada sorang manusia yang kononnya boleh berlaku adil , aku macam nak ajak orang ramai2 pi jilat kaki dia sampai bersih (TAK MAU?),'macam 'nak ajak , serupa tak ajak ok.

Kalau setakat nak bagi seketul coklat kat tangan dengan dua orang budak,mungkin senang lagi.Kerat dua dah agak boleh adil .

Itu pun kalau tak de kes . Tiba-tiba yang si gempal(ala-ala kaki buli) tu tak setuju .
Mana boleh caya yang minta dulu caya dapat cama...atau, apacal badan caya besar dapat cama jer macam dier ...dah tergaru2 kepala otak aku nak bercakap pasal adil!

Kalau dalam satu negara yang berbilang bangsa dan agama lagi le pening.Aku pun nak tergelak juga dunia ni yang penuh dengan manusia kepala bergeliga..macam2 di rekanya untuk memuaskan nafsu masing2.

Ada yang tunjuk perasaan dengan berbogel ...ramai pulak tu yang sokong dan ikut...tak perlu pakai loud speaker pun ajak tapi cukup ada satu alat canggih macam facebook contohnya .
Kat sini nak tokok sikit , aku dulu pun terpengaruh dengan kain kuning keadilan ...huhuhu mudahnye terpengrauh dengan tulisan manusia dlm internet jer tu.

Banyak dah yang berlaku...contohnya perempuan Mat Salleh yang ajak orang berjihad atau tolong orang Muslim di negara lain berjihad...sayang sekali dapat di tangkap..mudah2an niatnya memang murni.

Kemudian ada pulak puak Mat Rempit kat negara orang putih yang ajak naik bike ramai2 berderum2 kononnya cara mereka berkabung memperingati mangsa2 'penyerang' yang mati kat Afghanistan.Kononnya dah tak mahu sunyi2, hiba2.

Lepas tu dari susulan itu mesti la ada orang Muslim yang mahu berarak untuk memperingati orang Afghanistan dan keluarganya yang mati kena serang oleh penyerang...apasal tak boleh pulak.

Bongok ,bodoh ,gila babi , negara adil ,negara pandai ,negara maju apa? Laknat betul sifat adil mereka.

No comments: