Pages

Monday, May 17, 2010

Dunia macam2

Jumpa satu blog yg ada unsur2 agama tetapi di olah dengan caranya sendiri seperti kebiasaan kita menyebut Allah tetapi dia menyebut Allaha ,kalau bismillah jadi bismillaha dan seterusnya ..
Aku rasa pelik jadi aku tulis seperti ini~apa selama ini aku salah!

... pernah tak kamu kadang2 rasa gerun pada seseorang ~ dan se 'orang itu ialah diri KAMU sendiri !

Pernah tak kamu rasa kemungkinan kamu di pihak benar mungkin salah ~ yang di pihak salah mungkin benar !

Bagaimana mahu cari jawapannya kalau kamu sendiri hidup bersama arus itu ~ apa kamu sanggup menongkah arus? ~ sukar ,maka berdoalah pada Allah bahawa kamu berada di jalan yang benar lagi lurus.

Siapa yang tak ingin mempunyai pasangan yang boleh memberi laluan atau tiket kita ke syurga~membahagiakan kita juga di dunia ~ memelihara zuriatnya dari azab api neraka dan membimbing mereka mencari kejayaan.

Andaikata kamu telah menemuinya maka bersyukur lah selalu pada Allah SWT, dan andaikata kamu masih terumbang ~ambing ,berdoalah. Bukan semua cerita gembira itu indah dan sedih itu buruk.Mungkin cerita yang sedih itu lebih nikmat.

Doa~
Ya Allah seandainya aku sesat siapa yang akan menemukan aku jalan keluar kecuali dengan izin Mu jua, maka peliharalah setiap langkah ku....

3 comments:

Bintang Hati said...

smoga hidup kite sntse diberkati olehNYA

Anonymous said...

sesat macam mana?

N. A. H. A said...

Dear Anon, sesat terlalu subjektive dalam hal ini especially kita yg beragama Islam yg hanya mengenal huruf alif sampai ya ,cuma tahu bunyi tanpa tahu makna. Justru itu selagi hidup kita tidak boleh berhenti mempelajari dari orang2 yang berilmu dan bertauliah. Hati manusia ada perasaan was-was yg mudah dipesongkan tanpa kekuatan akidah sebagai penunjang. Dalam itu bersyukur kerana di Malayisa masih ada ustaz dan ulama yg berbahas isu2 agama. Landasan kita ialah Al Quran dan Hadith serta orang berilmu sebagai tukang penyampai....mudah2an kita berada di landasan bersama2 orang yang benar.