Pages

Thursday, September 16, 2010

Angin Perubahan

Pagi tadi aku set alarm pukul 5 pagi..kononnya nak bersahur kemudian tak mau tunggu masuk sholat subuh lama2. Tapi bila aku bangun ...aku terpaksa menyerongkong dalam jamban agak lama jugak ,lepas tu buat sholat sunat .Sedang aku berdoa di masjid orang dah bang subuh jadi tak sempat aku nak sahur....yg tak syok minda aku dah mula set angka 50-50..maksudnya dlam jangka terdekat aku terpaksa buat keputusan jadikan 100 %.

Lepas sholat subuh aku yakin aku akan puasa hari ini tetapi yg best nya bila mak cik sebut hari ini dia teringin nak makan roti canai aku rasa simpati pulak sebab aku tahu suami aku baru jer masuk tidur begitu juga anak jantan aku ...so bila apak,suami mak cik yang dah tak kuat berjalan pun masuk baring dalam bilik aku terus ajak ,jom lah mak cik kita pergi sementara ada orang di rumah dengan apak.

Aku pun bersiap dan kali ini aku lihat mak cik pun dah tak macam dulu nak tukar pakaian cantik sebelum keluar.Bila dia cakap dia nak keluar pakai macam tu ,baju kurung dan kain batik aku jawab aku tak kisah tetapi dia tetap beri tahu suaminya dia nak keluar dengan ani nak beli roti canai,susu apak dah tersedia atas meja....hari ini aku makan roti canai di restoran bismillah dengan mak cik dan order 5 keping bungkus untuk dibawa pulang.

Petang nanti dia nak pergi rumah shahrin-tun dan mungkin rumah adiknya . Aku tak kisah asalkan di rumah ada orang teman apak .

No comments: