Pages

Friday, September 03, 2010

Islam is still the best

Manusia akan jadi karut marut kalau bukan kerana Islam ...tenguk saja orang Kristian,Paderi besarnya dah mula melatah nak bakar kitab Quran beramai2...kata paderi biul tu kitab Quran kitab Syaithan. Tenguklah propaganda orang Barat menjadi Islam itu terroris,mereka putarkan erti mati syahid yang paling mulia di sisi Allah sebagai yang paling hina di mata manusia.

Aku cuma nampak orang2 kafir laknat semakin TAKUT dengan kebangkitan ISLAM sehingga tak nyenyak tidur selagi tak musnahkan ISLAM.Aku cuma nampak elaun paderi mungkin kena potong dengan Zionist sebab ramai pengikutnya mula mengenali Islam dengan cara yang betul.

Ramai terkejut bila tenguk U tube ~ada orang mencampak binatang hidup2 ke dalam sungai yang berarus deras,ada yang memijak dengan tumit kasut sampai mati dan ada juga yang buang dalam tong sampah bertutup.Islam melarang manusia berlaku zalim kepada binatang.Mengurung binatang tanpa memberi makanan adalah satu kezaliman yang berat apatah lagi sengaja membunuh binatang tanpa satu sebab yang munasabah.Ya, Islam untuk mengajar kita jadi mulia dan sempurna...

Islam agama yang menunjuk kebenaran ,semakin ramai manusia menkaji Islam semakin ramai pula akan memeluknya~ di Amerika saja sudah mencecah 1.5 juta yang memeluk ISLAM. Kerana orang Amerika ni jenis yang suka mengkaji dan membaca begitu juga di negara2 Eropah yang lain ...angkanya semakin meningkat...Alhamdulillah.

Untuk manusia yang menghayati Islam,agama yang indah semestinya melahirkan manusia dengan sifat yang indah juga ....bukan seperti manusia yang senang2 buat bayi dan buang bayi dalam tong sampah ,dalam sungai dan di mana2 saja mereka rasa nak buang.Sampai ke saat ini aku tak dapat nak buat rumusan JENIS apakah mereka ini.Apakah mereka jenis yang tak berpelajaran sehingga mereka tak tahu apa akan jadi sewaktu buat sex dan selepas buat sex....

Dan yang aku pelik tu kenapa tak menikah dulu baru buat sex kenapa terbalik nak buat sex dulu baru nak menikah itu pun kalau rasa nak menikah sebab rasa bertanggung jawab pada perbuatan terkutuk tu tapi tiba2 jer tak rasa apa2 pun,SAH NIKAH atau RUKUN NIKAH amat mudah, WALI, 2 ORANG SAKSI ,AKAD NIKAH ,JURU NIKAH dan MAS KAHWIN yg TAK MEMBEBANKAN... tetapi sebaliknya lain yang berlaku dan Allah melaknat mereka di dunia lagi kerana mereka mengaku mereka Islam sedangkan Allah tidak mengajar yang sedemikian di dalam kitabNya.Mereka malu dan takut pada hukuman manusia sedangkan hukuman Allah lagi azab iaitu api yang menyala dan bahan bakarnya ialah manusia seperti mereka.Cuba le cucuh api ujung jari tu dalam 10 saat , melolong tak?.

Lagi sekali siapalah aku dan orang2 seperti ku untuk menegur kamu sebab kamu ada Allah Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Pengampun.Cuma janganlah kamu olok2kan Tuhan kamu kerana di dalam Kitabnya Dia Berfirman orang2 seperti kamu sama seperti orang Munafik yang berkata aku Islam dan aku percaya tetapi perbuatan kamu sebaliknya.

Dalam aku dok membebel ni sebenarnya aku sedang memperbaiki diriku sendiri.Walaupu aku sholat dan berpuasa sejak aku remaja lagi tapi entah cukup atau tidak ,aku tidak ingat. Dan aku mula bertudung rapi ketika anak ku yang ke lima berumur kalau tak salah 4 atau 5 tahun....Dan ketika aku tak berkerudung itu ...aku rasa seperti orang tidak berdosa sedikit pun kepada Allah.

Aku di sekolahkan di Convent dulu, mungkin kalau aku di sekolahkan di sekolah agama ,aku pasti bertudung labuh dan mengahwini seorang penceramah agama.Aku tak salahkan ke dua ibu-bapaku kerna mereka ketika itu cuma tahu peluang pekerjaan untuk anak2 yang pandai Inggeris lebih cerah dari yang tidak~mereka lakukan dengan niat baik.Alhamdulillah aku selamat mengharungi zaman remaja ku.

Di sini aku nak berpesan pada anak2 ku pada orang2 remaja ,carilah pasangan yang baik~jauhilah sifat munafik. Jika kamu kata kamu Islam,buktilah dengan perbuatan kamu.

No comments: