Pages

Wednesday, March 30, 2011

Dosa Wanita



Melalui ceramah video di atas buat aku menilai semula dosa2 aku terhadap suami walaupun nampak seperti perkara biasa dalam kehidupan seharian manusia yg sudah bergelar suami-isteri tetapi besar maknanya di sisi Allah swt.

Contohnya hari itu atau pada suatu pagi yang tenang di saat suami mengadap sarapannya.
Aku yang tahu suami akan ke Subang Jaya memberitahu aku dan anak aku ingin ikut .Tujuan kami nak ikut nak singgah Parkson nak beli baju kemeja anak yang kononnya akan dipakai untuk interview jika ada kelak.

Tapi entah kenapa aku terima jawapan ,anak kita ni terlalu mewah kan ,macamana dengan orang yang bergaji seribu ,dua ribu ....

Mungkin sebab nada tu seperti nada orang memberi komen jadi aku pun jawablah dengan komen....Orang yang gaji seribu mestilah buat cara yang bergaji seribu ,maksudnya lepas spm je anak2 mereka tak payah sambung belajar ,boleh cari kerja masuk polis ke tentera ke ,jururawat ke...tak perlu keluar duit banyak2...kalau abah kata beli talipon itu mewah atau beli komputer tu mewah ramai lagi yang lebih mewah dari itu ...banyak lagi yang aku cakap macam tak der full stop sampai suami aku tarik muka ,dia cakap dah lah kalau itu yg aku maksudkan...aku cuma nak bincang apa yang dimaksudkan MEWAH tu tapi kesudahannya aku tak dapat jawapan apa2 sebaliknya suami aku yang sakit hati....

Maka nya aku lebih rela diam dari mengeluarkan pendapat....atau mungkin aku yang tidak pandai berkata2.

No comments: