Pages

Thursday, August 18, 2011

Buat apa yang perlu...

Sambungan entry yang terdahulu ....sebenarnya aku masih dengan prinsip mahu melakukan sesuatu tanpa pembaziran ,jadi aku decide untuk gunakan bekas2 kaca di bawah ni untuk gubahan hantaran anak aku tak lama lagi ...aku yakin benda2 ni nanti dapat digunakan untuk isi nasi dan lauk oleh besan aku kelak :)








Rasanya masa berputar begitu pantas , hari ni dah masuk minggu ke dua berpuasa.Masa beredar bermaksud umurku juga bertambah. Badanku tahun ni rasa sedikit lemah dari tahun lepas,mungkin juga kerana ubat batuk dan antibiotik yg aku ambil kerana aku terkena bronchiatic yg mungkin dijangkit dari suamiku. Oleh kerana paru2 ku memang tak eluk jadi aku mudah terjangkit.

Apapun aku bersyukur pada Allah kerana mampu meneruskan puasa dan sembahyang tarawikh yg aku lakukan sendiri di rumah. Rasanya memang aku seperti sendiri mengadap tuhan dan akan terus sendiri mengadapNya ,moga Allah beri aku kekuatan. Alangkah bagusnya kalau aku pergi ketika aku seperti kain putih yang bersih.

Oh ya selain kesibukan ku menyediakan apa2 yang perlu untuk hari pertunangan dan perkahwinan anak perempuan ku ,aku juga rasa lega sangat kerana akan memiliki apartment murah di Puchong. Apartment tu aku niatkan untuk anak2 ku tinggal dari pada menyewa baik beli dan bayar loan bank dan akhirnya boleh jadi harta sendiri. http://www.iproperty.com.my/propertylisting/646331/Puchong_Apartment_ForSale

Aku tahu ,apartment tu tak la besar sangat tapi kalau dibandingkan dengan bilik hotel yang aku dok tidor di KL selama ini ,ia memang jauh lebih besar dan akan jadi lebih selesa Insyaallah ,sebab aku nak buat sedikit ubah suai .Aku harap dengan yg sedikit ini akan memberi erti yg besar untuk anak2ku.Pertama ,kita mesti buat simpanan ,kedua kita mesti buat harta, ketiga kita kena pasti dengan keputusan yang kita buat....





No comments: